Adakah anda baru pertama kali mendengar nama ‘Zink’ sebagai salah satu nutrisi penting dalam diet makanan? Anda sedikit terkejut mendengar nama mineral logam ini? Hihi. Jika saat ini anda ‘ada’ membayangkan sesuatu seperti ‘atap’ rumah, SC tidak hairan sebab SC mula-mula pun begitu. Huhu. Iya benar. Salah satu nutrisi penting yang diperlukan tubuh agar ia berfungsi dengan lancar adalah dengan kehadiran amaun zink yang mencukupi. Ini kerana kekurangan zink bisa mendatangkan gangguan kesihatan yang lain. Oklah. SC sebenarnya bukan nak kongsi tentang kesan kekurangan zink, sebaliknya SC nak ajak pembaca sekalian untuk mengetahui antara kelebihan-kelebihan nutrisi penting ini. Jadi, apa tunggu lagi? Jom kita semakBACA SETERUSNYA

WANITA DAN ‘AWET MUDA’ Wanita yang mementingkan kesihatan kulit serta kecantikan menyeluruh tubuh sudah pasti berusaha untuk kekal awet muda, betul? Jadi untuk mempertahan keremajaan kulit yang anjal, elastik, sekata dan sebagainya sudah tentulah penjagaan tubuh badan harus bermula dari sekarang. Jika anda ingin awet muda dari usia sebenar, pengambilan Collagean Powder boleh membantu anda atau paling tidak pun ia membantu melambatkan proses penuaan di mana setiap orang pasti melaluinya. Bagaimana Collagen Powder dapat membantu anda? Tapi sebelum itu cuba lihat antara tanda-tanda penuaan kulit di bawah ini: *Sumber foto: cantiksihatcorner.blogspot.com Haa…tentu kita semua ‘sedikit’ bimbang dengan tanda-tanda ini bukan? “Aduhhh…   Umurku dah angkaBACA SETERUSNYA

Apakah kebaikan Lecithin? Ramai yang nak sangat tahu sebab bulan ni kan bulan promosi Lecithin…hehe. Jadi, ramailah yang tak mahu ketinggalan untuk mencuba (bagi yang baru kenal produk Shaklee) tetapi tak faham manfaat dan kebaikan yang bakal mereka dapat. Haa…sebab itulah SC nak share kebaikan Lecithin ni. Jom-jom….ketahui 11 kebaikan Lecithin untuk kesihatan anda !   Pertama. Menyerap vitamin yang larut lemak Lecithin membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E, dan K yang larut lemak. Kedua. Melindungi hati Ia bertindak membantu menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Selain itu, ia juga membantu memulihkan kesihatan hati. Ketiga. Pemecahan lemak dan kolesterolBACA SETERUSNYA

Dalam Shaklee, bukan hanya produk nutrisi sihat yang dikeluarkan untuk kegunaan ramai tau. Malah banyak lagi produk selain itu seperti produk penjagaan kediaman termasuklah peembut fabrik nih…hehe. Nak tahu apa faktor yang menjadikan anda bakal dikategorikan sebagai ‘cerewet’ jika menggunakan pelembut fabrik ni? Iya. Sebab pelembut fabrik Shaklee merupakan produk yang mementingkan kualiti dan keselamatan penggunanya. Dari sumber bahan utama yang digunakan sehinggalah kepada proses pembuatannya serta bekas penyimpanan pun (botol) boleh dikitar semula. Ianya bukan sahaja selamat untuk anda seisi keluarga malah untuk Bumi juga. Pelembut Fabrik Shaklee Pelembut fabrik yang berbau harum ini berkesan untuk mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badanBACA SETERUSNYA

Tiada lagi rasa ragu dan was-was ketika menghidu pakaian kita. Ini kerana pencuci fabrik ini selamat dan bebas bahan kimia yang boleh merangsang kulit, hidung dan mata. Apa rasanya menghidu suatu bahan yang bersifat ‘natural’? Adakah seperti ketika kita berada di tepi pantai dengan udara segar dari laut? Ataukah di saat mencium haruman bunga dari taman bunga yang mekar mewangi? Tentu seronok bukan? Terutama apabila wangian segar dan harum tersebut datang dari hasil cucian bersih dari pakaian kita. Jadi…. Jika anda nak merasai perbezaan tersebut, pencuci fabrik Fresh Laundry eksklusif dari Shaklee ini boleh membantu anda untuk menikmati momen terindah seperti yang SC maksdukan diBACA SETERUSNYA

Apakah cara penggunaan Basic H2 untuk hasil terbaik? Haa…Basic H2 ni tahan lama tau. Tak percaya anda boleh rujuk panduan penggunaan di bawah ni. Hehe. -> Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean -> Periuk belanga 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam -> Tingkap dan cermin 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean -> Lantai 1 sudu besar + 1 gelen air -> Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam Sudu teh tau, bukanBACA SETERUSNYA

Terdapat banyak manfaat yang kita boleh perolehi daripada pengambilan suplemen B-Complex ini (seperti gambarajah di sebelah). Ia juga merupakan suplemen yang dikenali sebagai nutrisi penting (asas) sebagai suplemen untuk meng’optimumkan kesihatan yang berpanjangan.   Bagaimana nak mengetahui kita ‘cukup keperluan’ suplemen ini?  Caranya adalah, perhatikan warna air kencing selepas membuang hajat kecil ini. Jika air kencing berwarna kuning, itu petanda baik! Dan… Jika sebaliknya atau air kencing berwarna jernih, maksudnya B-Complex yang diambil belum cukup. Apa yang perlu dilakukan? Kuantiti atau jumlah pengambilan suplemen ditambahkan. Contohnya, jika sebelum ini dos 2 tablet maka tambahkan kepada 3 atau 4 tablet. Haa…lepas tu, buat ‘kaji selidik’ sepertiBACA SETERUSNYA

Apakah manfaat suplemen Vita-E Complex Shaklee ni? Nak tahu? Suplemen ini sering dikaitkan dengan kesihatan dan kecantikan kulit juga! Wowww..jadi apa tunggu lagi, jom semak manfaat vitamin E dalam sebotol Vita-E Complex (120 kapsul) ini ! Jom-jom…hehe. 1) Melindungi jantung Pengambilan harian 899IU vitamin E untuk jantung yang sihat melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain. 2) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 3)BACA SETERUSNYA

Produk Shaklee ni kan ada banyakkk. Bukan produk nutrisi sahaja malah ada banyaklah! Tak terungkap dalam beberapa saat ni…hehe. Nanti saya listkan, tapi sebelum tu saya nak teruskan bercerita tentang pengalaman saya ni dulu. Alkisahnya, ada satu produk Shaklee ni. Dialah satu-satunya produk yang pertama kali berjaya melalui deria pendengaran saya. Ia (namanya) kemudiannya dibawa oleh neuron-neuron saraf, seterusnya sampailah ke pangkalan data di otak saya..hehe. Apabila saya keluarkan atau ulang mengikut yang otak saya analisa..bunyinya adalah  ‘AL-FA-FA’… Begitulah cara saya dan lidah saya menyebutnya. Ahahaha… Memang terbelit jugalah sewaktu mula-mula menyebut nama produk ni. Sabar je lah…   “Apa ni? Kawan-kawanku ni dok sebut ALFAFA…ALFAFA…bla…bla…”  BACA SETERUSNYA

Jom kenali produk eksklusif jenama Shaklee Shaklee? Siapa sangka jenama Shaklee bukan sahaja terdiri daripada produk berupa ‘makanan tambahan’ atau suplemen. Haa…SC sendiri pada awal tahun 2014 hanya mengetahui beberapa produk nutrisi sahaja. Itupun sebab ‘usha-usha’ suplemen untuk tulang mak. Mak SC adalah masalah sakit lutut. Penyakit yang biasa menyerang golongan berusia. Huhu…Tapi SC bukan nak cerita pasal ‘kisah mak’ panjang-panjang dalam entri ni. InshaAllah SC sekadar nak berkongsi kepada pembaca sekalian tentang produk yang ditawarkan Shaklee sahaja. “Shaklee ada segala-galanya terutama produk suplemen, penjagaan kediaman, penjagaan rambut dan kecantikan anda!” Tak sabar nak tahu, Apakah produk-produk yang ditawarkan Shaklee? Jom kenali produk terbaik eksklusifBACA SETERUSNYA