Pengalaman pertama kali lidah terbelit 360 darjah menyebut produk nie..tentu bisa buat anda tersenyum

Pengalaman pertama kali lidah terbelit 360 darjah menyebut produk nie..tentu bisa buat anda tersenyum

Produk Shaklee ni kan ada banyakkk. Bukan produk nutrisi sahaja malah ada banyaklah! Tak terungkap dalam beberapa saat ni…hehe. Nanti saya listkan, tapi sebelum tu saya nak teruskan bercerita tentang pengalaman saya ni dulu.

Alkisahnya, ada satu produk Shaklee ni. Dialah satu-satunya produk yang pertama kali berjaya melalui deria pendengaran saya. Ia (namanya) kemudiannya dibawa oleh neuron-neuron saraf, seterusnya sampailah ke pangkalan data di otak saya..hehe.

Apabila saya keluarkan atau ulang mengikut yang otak saya analisa..bunyinya adalah  ‘AL-FA-FA’…

Begitulah cara saya dan lidah saya menyebutnya. Ahahaha… Memang terbelit jugalah sewaktu mula-mula menyebut nama produk ni. Sabar je lah…

 

“Apa ni? Kawan-kawanku ni dok sebut ALFAFA…ALFAFA…bla…bla…”

 

Iya. Mula-mula begitu. Dan time tengah kalut sikit tu yang paling saya tak tahan, kadang saya sebut ia sebagai ‘AL-FAL-FAL’…adoiiii! Dan ada masa berselang seli saya juga sebut sebagai ‘AL-FA-FAL’… Hahahaha…aduhhh.. ‘Kenapa dengan lidahku ni?

Sebenarnya lidah saya kaku dan terbelit (rasa macam putaran 360 darjah jak)dengan huruf ‘L’ tu…  Sebab saya tak mampu nak ingat dengan jelas plus ‘keliru’ untuk bezakan kedudukan huruf ‘L’ di mana?. Alamatnya memang syokkk…sembarang sebut ikut suka hati ni..hahahaha.

 

Oh, ALFAFA…

Oh, ALFALFAL…

Oh, ALFAFAL..????? eikkk.. (dalam hati tau dah salah sebut, biarkan je lah..aku tak kisah..hehe).

 

Hahaha….Lucu amat apabila teringat dan terkenang kembali. Padahal saya tak tahu pun apa manfaat khusus produk ni? Yang saya tahu, kawan-kawan cakap ia bagus!

 

“Ia baguslah…bla..bla…sangat bagus untuk…bla..bla..”

 

Apa lagi dalam fikiran saya ni pun hanya ingat perkataan ‘bagus’ tu je la. Ingat ‘Af-af-al-al’ (aik? dah macam bunyi baru pula..haha)…ingat ‘bagus’. Tatau apa yang bagus dan untuk apa?

 

Akhirnya, kisah pencarian nama sebenar ‘si bagus’ ni menemukan penamatnya…

 

“Oh, AL-FAL-FA rupanya…? Aik? Ada tambahan COMPLEX pula dahhh”.

‘ALFALFA COMPLEX’…..

 

Itulah empunya diri produk ‘si bagus’ ni..hehe. Barulah betul. Dapat menyebut dengan namanya yang sebenar. Alhamdulillah, sekarang memang sebut dengan secepat dan sejelas-jelasnya sudah. Tak lagi macam sebelum-sebelum ni.

Saya masih ingat, masa tu saya telah berjaya didaftarkan sebagai Pengedar Shaklee yang sah (tahun lepas). Kemudian setelah saya terima parcel dari Shaklee, saya buka satu buku ni. Tertera di situ tulisan ‘Panduan Produk’.

Tup-tup…belek punya belek, terjumpalah nama sebenar produk ni berserta penerangan tentang manfaat dan khasiat serta yang berkaitan dengannya. Dan…sampailah sekarang saya sendiri ambil ‘si bagus’ dalam diet pemakanan sihat saya sehari-hari.

Haa..masa mula-mula dengar pertama kali tu kalo tak silap dalam tahun 2007. Iya, masih menuntut lagi masa tu di universiti. Wah, mau 7 tahun gak misi pencarian ni berakhir ye?..hehe.

 

“Orang tanya kenapa saya ambik ALFALFA COMPLEX nie?” Inilah antara rahsianya yang perlu anda di luar sana tahu!

 

ALFALFA COMPLEX dan manfaatnya…

1)Mencuci hati, darah dan usus

Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghalangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot

2) Melawan alahan

Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan

3) Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut

Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hepatitis, hyperacidity, dan sembelit

4) Menyingkirkan lemak dan kolesterol

Kajian klinikal menunjukkan bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja melindungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol

5) Melawan tumor

Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan supaya dapat memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor

6) Melegakan keletihan

Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit

7) Mencegah / Merawat atritis

Melegakan sakit atritis dan kesakitan

 

Dan pengalaman saya sendiri yang paling best ialah…Alfalfa ni bertindak seperti ‘kacip fatimah’.. Apa lagi, kalo bab keintiman bersama suami tu memang sesuai sangat terutama yang ada masalah dalam ‘hubungan percintaan’ ni dan yang sama waktu dengannya…haha.

Cubalah AL-AL-FA-FA hari ini (gurau je…).. ‘Ingat si bagus, ingat ALFALFA COMPLEX! Terbaikkk!!

 

InshaAllah..

Leave a Reply